dissertation dessin plantu comment nait loi writing essays for money online essay graduate admission how to write an application essay for university
Menu Zamknij

5 efektów już po 1 miesiącu ćwiczenia aqua aerobiku

Aqua aerobik (ćwiczenia w wodzie) jest uznawana za aktywność fizyczną, który daje wyjątkowo dobrze rezultaty przy bardzo niskim nakładzie wysiłku z naszej strony. Dlaczego tak się dzieje?

Aqua aerobik to rodzaj gimnastyki, która jest zbliżona do tradycyjnych ćwiczeń na sali, jednak ze względu na to,że ćwiczenia odbywają się w środowisku wodnym a nasze ciało wydaje się lżejsze to ćwiczenia  są o wiele łatwiejsze do wykonania. 

1. Brak bólu w kręgosłupa i stawów

W wodzie ćwiczymy w odciążeniu, czyli ani nasz kręgosłup ani stawy nie są obciążone.  W wodzie ruchomość poszczególnych mięśni i stawów zwiększa się, co sprzyja płynnemu poruszaniu się. Ćwiczenia w wodzie zalecane są przez lekarzy i fizjoterapeutów jako forma rehabilitacji .
Ćwicząc w wodzie nie nabawisz się zakwasów. a ryzyko jakiejkolwiek kontuzji jest minimalne, dlatego te ćwiczenia polecane są kobietom w ciąży, osobom po złamaniach, kontuzjach i z dużymi problemami z kręgosłupem. W Centrum Figura zajęcia są prowadzone przez fizjoterapeutów.Ćwiczenia w wodzie angażują partie mięśniowe odpowiedzialne za stabilizację kręgosłupa. Aqua aerobik jest polecany szczególnie osobom mającym siedzący tryb życia. Nasze klientki, które regularnie uczęszczają na zajęcia aqua aerobiku potwierdzają, że ból kręgosłupa znika lub istotnie zmniejsza się już po 1 miesiącu ćwiczeń.

2. Smukła sylwetka oraz mniejszy cellulit

Aqua aerobik jest również idealną formą ćwiczeń dla osób, które chcą zgubić trochę kilogramów. Woda stawia opór większy od powietrza a to oznacza, że wykonywanie określonych ruchów kosztuje organizm więcej energii Podczas godziny tych ćwiczeń możesz spalić nawet 500 kcal. A dodatkowo pamiętaj,że chudniesz przy o wiele mniejszym wysiłku niż ćwicząc na lądzie.Dodatkowo podczas ćwiczeń woda masuje ciało co sprawia, że zmniejszają się obrzęki, poprawia przepływ krwi i limfy, co istotnie wpływa na zmniejszenie cellulitu.

3. Lepsza kondycja i więcej energii

Ruch w środowisku wodnym bardzo dobrze wpływa na pracę układu krążenia, wzmacniają się naczynia krwionośne, a co za tym idzie obniża się poziom cholesterolu i stabilizuje ciśnienie tętnicze krwi. Zwiększony nacisk na klatkę piersiową pozwala również rozwijać mięśnie oddechowe. Wystarczy miesiąc ćwiczeń aby Wasza kondycja poprawiła się diametralnie

4. Zahartowanie organizmu

Wszyscy wiemy, że tzw.”morsowanie” czyli kąpiel w zimę w zimnym jeziorze hartuje nasz organizm. Woda w basenie ma również inną temperaturę niż otoczenie. Dlatego dzięki ćwiczeniom w wodzie nasz organizm hartuje się i jest bardziej odporny na wszelkiego rodzaju infekcje.

5. Zlikwidujesz napięcie i odstresujesz się

Dzięki ćwiczeniom w wodzie rozluźnisz mięśnie, zrelaksujesz się i odstresujesz po codziennym dniu. Podczas ćwiczeń nasz organizm uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia. Z zajęć wyjdziesz zadowolona a dodatkowo po ćwiczeniami będziesz bardzo dobrze spać w nocy.