best buy resume application review english essay on music cover letter high school admission argumentative research papers master thesis agreement ayn rand essay
Menu Zamknij

Jak zwiększyć swoją odporność wiosną?

Wiosna to okres, kiedy coraz częściej się zaziębiamy. Wtedy sięgamy najczęściej po leki z apteki, aby jak najszybciej się wyleczyć. Jednak przeziębienia, drobne infekcje często nawracają.

Co zrobić aby przetrwać wiosnę w dobrym zdrowiu ?

Autorki szwedzkiej książki Food Farmacy  (lina Nertby Aurell i Mia Clase) opierając się na badaniach profesora Stiga Bengmarka opisują jak ważna jest bogata i zadbana flora jelitowa. Już od dawna wiadomo, że jelito grube odpowiada za około 80% odporności organizmu. Wiemy też, że zbyt wiele złych bakterii w naszym jelicie przyczynia się do przewlekłego zapalenia, a chroniczny stan zapalny może wywoływać różne choroby poczynając od zaziębień, a na chorobach autoimmunologicznych skończywszy.

Poniżej lista 20 przykazań dbania o flory jelitowej według Food Farmacy

  1. Skup się przede wszystkim na tym co powinieneś jeść, a nie na tym co masz wykluczyć.
  2. Jedz bardzo dużo surowych, różnokolorowych warzyw.
  3. Mięso jedz oszczędnie.
  4. Objadaj się zielonymi liśćmi.
  5. Codziennie pij zielone smoothie.
  6. Jeśli jadasz ryby wybieraj te nie hodowlane.
  7. Jedz powoli gryź się dokładnie.
  8. Wyklucz przetworzone jedzenie.
  9. Wybieraj produkty ekologiczne.
  10. Podwajaj wartości odżywcze przez hodowanie kiełków i kiszenie.
  11. Zmniejsz temperaturę o kilka stopni.
  12. Tłuszcz wybieraj z namaszczeniem.
  13. Podkręć jedzenie zielonymi i przyprawami.
  14. Naucz swoją rodziną spędzać czas wolny bez słodyczy.
  15. Poluj na składniki odżywcze.
  16. Pozwól organizmowi zregenerować się od czasu do czasu przez okresowy post.
  17.  Gdy tylko jesteś zestresowana, weź głęboki oddech i skup się na tym, co w życiu pozytywne.
  18. Często się ruszaj.
  19. Niech jedzenie będzie podstawowym źródłem składników odżywczych, ale wspomagaj się witaminą D, kwasami tłuszczowymi omega-3 i synbiotykam.
  20. I oczywiście ćwiczyć regularnie aqua aerobik😀

To tak w bardzo wielkim skrócie. Myślę jednak, że nawet gdyby część z tych przykazań stosować regularnie choroby omijałyby nas.